انواع توری فلزی

انواع توری فلزی رایج در بازار عبارتند از:

  • توری مش
  • توری حصاری
  • توری گابیون
  • رابیتس
  • توری لوزی
  • توری فرنگی
  • توری سرندی
  • توری مرغی
  • توری فرنگی
انواع توری فلزی

توری فلزی

توری فلزی، صفحه مشبک فلزی است که از اتصال مفتول ها به یکدیگر در اشکال و ابعاد بسیا متنوع ساخته می شود. نحوه اتصال مفتول ها در توری فلزی به صورت بافتن مفتول ها به هم و یا جوشکاری آن ها است. در مواردی هم مانند توری لوزی از برش و کشش ورق های فولادی توری فلزی تولید می شود.

توری فلزی
انواع توری فلزی
انواع توری فلزی

در هر صورت توری های فلزی در اشکال، ابعاد و چشمه های متنوع تولید می شود و در کاربردهای متنوع ساختمانی و صنعتی به کار می روند. البته در سال های اخیر زیبایی خاص و صنعتی توری های فلزی مورد توجه طراحان قرار گرفته و از آن ها در طراحی داخلی، طراحی نما، شهرسازی، مبلمان شهری و محوطه سازی به صورت گسترده استفاده می شود.

قیمت توری فلزی

توری مش سبک
توری مش
توری حصاری
توری حصاری
قیمت گابیون
توری گابیون
توری پرسی
توری پرسی
توری لوزی در طراحی داخلی
توری لوزی
توری مرغی
توری مرغی
ابعاد توری سرندی
توری سرندی
رابیتس
رابیتس

عوامل موثر بر قیمت توری فلزی

قیمت توری فلزی بر اساس جنس مفتول

جنس سیم ها و مفتول هایی که برای ساخت انواع توری فلزی به کار می روند، در قیمت نهایی محصول بسیار تعیین کننده هستند. این مفتول ها می توانند از جنس فولاد معمولی، فولاد گالوانیزه و یا فولاد گالوانیزه با روکش PVC انتخاب شوند. انواع توری فلزی با مفتول فولادی معمولی، با این که مقاومت بالایی در برابر فشار و پارگی دارد ولی در برابر رطوبت و عوامل جوی مقاوم نیست و دچار زنگ زدگی می شود. قیمت توری های فلزی گالوانیزه از نوع معمولی آن بالاتر است. برای تولید توری فلزی گالوانیزه، مفتول های فولادی در فرایند گالوانیزاسیون در حوضچه روی مذاب قرار می گیرند. و با روی اندود شدن مفتول ها مقاومت آن ها در برابر رطوبت، فرسایش و عوامل جوی بسیار بیشتر می شود. عمر مفید انواع توری فلزی گالوانیزه به بیش از 45 سال می رسد و در تمام شرایط اب و هوایی قابل استفاده است.  در توری فلزی با روکش PVC، مفتول ها علاوه بر گالوانیزه شدن با روکشی از جنس پلی وینیل کلراید پوشیده می شوند که علاوه بر افزایش بسیار زیاد مقاومت محصول باعث زیبایی آن نیز می شود. قیمت انواع توری فلزی روکش دار از همه توری های فلزی دیگر بالاتر است.

قیمت توری فلزی بر اساس ضخامت مفتول ها

مفتول های انواع توری فلزی می توانند در ضخامت های بسیار متنوعی تولید شوند.  ضخامت داشته باشند. از ضخامت کم تر از 0/3 میلی متر در توری مرغی تا ضخامت میلگرد 2 سانتی مت در توری مش. اما یک نکته در قیمت انواع توری فلزی مشترک است. با فزایش ضخامت مفتول ها، وزن و قیمت توری های فلزی بیشتر می شود. برای خرید انواع توری فلزی متناسب با پروژ خاص خود حتما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

قیمت توری فلزی بر اساس سایز و ابعاد چشمه ها

چشمه ها در انواع توری فلزی می توانند در ابعاد و اشکال بسیار متنوعی تولید شوند. در واقع تفاوت ابعاد و اشکال انواع توری فلزی باعث ایجاد تنوع در شکل ظاهری و کاربردهای انواع توری فلزی شده است. برای مثال از کاربرد توری مش در پی سازی و عملیات عمرانی گرفته تا کاربرد توری لوزی به عنوان عنصری دکوراتیو در طراحی داخلی فضاهایی مانند کافی شاپ. با افزایش ابعاد چشمه ها،‌وزن هر متر مربع توری فلزی و قیمت آن کاهش می یابد. ولی باید به این نکته توجه داشت که انتخاب ابعاد چشمه های انواع توری فلزی بر اساس کاربردآن تعیین می شود. برای انتخاب صحیح انواع توری فلزی با توجه به نیاز خاص هر پرو‌‌‌‌ژه می توانید با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.

قیمت انواع توری فلزی بر اساس حجم سفارش

از عوامل تاثیر گذار در قیمت توری فلزی مانند هر محصول سفارشی دیگری حجم سفارش است. که با افزایش حجم سفارش این امکان برای تولید کننده ایجاد می شود که محصول را با قیمت پایین تری عرضه کند.

نوسانات نرخ ارز

از آن جایی که قیمت مواد اولیه انواع توری فلزی مانند مفتول ها بر اساس قیمت های جهانی تعیین می شود، با نوسانات نرخ ارز قیمت توری فلزی نیز دچار تغییر می شود.