انواع سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب پذیرایی تاثیر زیادی در زیبایی و دکوراسیون داخلی منزل دارد. معمولا به طراحی و زیبایی سقف پذیرایی و نشیمن بیشتر از سایر فضا اهمیت داده می شود. سقف کاذب پذیرایی یا سالن منزل، سقف دومی است که زیر سقف سازه ای اجرا می شود و نقشی در سازه ساختمان و تحمل بار ندارد و به عنوان سقف دکوراتیو و برای زیبایی و نورپردازی اجرا می شود. در واقع سقف کاذب پذیرایی بخشی از دکوراسیون داخلی سالن محسوب می شود که می تواند از نظر طراحی مدرن و ساده و یا کلاسیک و پر از جزئیات باشد. و از طرف دیگر با پوشاندن سقف سازه ای و تاسیسات ساختمان امکان طراحی سقف پذیرایی به شکل دلخواه را فراهم می کند.

سقف کاذب پذیرایی

انواع سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب برای پذیرایی از نظر اجرایی می تواند انواع مختلفی داشته باشد که پر کاربردترین آن ها عبارتند از:
1- سقف رابیتس
2- سقف کناف
3-سقف چوبی
4-سقف کشسان

سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب رابیتس

سقف رابیتس

سقف رابیتس قدیمی ترین، رایج ترین و پرکاربردترین سقف کاذب پذیرایی به شمار می رود.
سقف رابیتس این قابلیت را دارد که انواع مختلف طرح ها شامل انواع اتلاف سطح، انواع قوس و انحنا و شکل و فرم های خاص را می توان با آن اجرا کرد.
مصالح مورد استفاده در سقف رابیتس شامل برگه های رابیتس و میلگرد هستند که در کارگاه های ساختمانی در دسترس هستند. و به نوعی زیرسازی سقف رابیتس بسیار کم هزینه انجام می شود و در عین حال امکان ایجاد طرح های خاص برای سقف کاذب پذیرایی با رابیتس وجود دارد. اجرای سقف کاذب پذیرایی با رابیتس بسیار ساده و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت رابیتس و براورد هزینه اجرای طرح سقف مورد نظر خود با رابیتس می توانید تمتمی روزهای هفته با کارشناسان ما در تماس باشید.

سقف کاذب کناف

سقف کناف دومین سقف کاذب پرکاربرد برای پذیرایی در ایران است.
سرعت نصب بالا
مقرون به صرفه بودن
انعطاف پذیری و امکان اجرای طرح های خاص
سقف کاذب کماف در دو نوع اجرا می شود.سقف کاذب کناف ثابت و متحرک

سقف کناف ثابت

سقف کناف پذیرایی

سقف کاذب پذیرایی می تواند از نوع سقف کناف ثابت باشد. در این نوع سقف با استفاده از پروفیل های فولادی زیرسازی سقف انجام می شود و پنل های گچی روی زیر سازی سوار می شوند. از نظر طرح این نوع سقف می تواند به صورت ساده و هندسی و یا به صورت دکوراتیو و پر کار اجرا شود.

از عوامل تاثیر گذار در قیمت گابیون مانند هر محصول سفارشی دیگری حجم سفارش است. که با افزایش حجم سفارش این امکان برای تولید کننده ایجاد می شود که محصول را با قیمت پایین تری عرضه کند.

سقف کناف متحرک

زیرسازی این نوع سقف نیز از پروفیل های سپری گالوانیزه است و به صورتی انجام می شود که شبکه های مدولار و معمولا یک اندازه با پروفیل اجرا می شود و سپس تایل های گچی یا سیمانی پیش ساخته در این شبک ها قرار می گیرند. به دلیل امکان جابه جایی و تغییر تایل ها به این سقف اصطلاحا سقف کناف متحرک گفته می شود. این امکان جابه جایی دسترسی به تاسیسات و امکان تعمیر ان ها را بدون نیاز به تخریب کلی سقف فراهم می کند.البته این سقف بیشتر برای اماکن تجاری و اداری به کار می رود و نه مسکونی.

سقف کاذب برای پذیرایی

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی پذیرایی

یکی دیگر از انواع سقف کاذب پذیرایی، سقف کاذب چوبی است. سقف چوبی برای طراحی های خاص به کار می رود و نوعی حس گرما و دلپذیر بودن به فضا القا می کند که در صورت هماهنگ با سایر عناصر دکوراسیون پذیرایی می تواند فضایی خاص و زیبا ایجاد کند. معملا از سقف چوبی در ساخت ویلاها استفاده می شود و حس گرما و سرزندگی چوب در ایجاد فضای دلچسب ویلاها می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

طرح سقف کاذب پذیرایی

سقف کاذب پذیرایی

پیش تر به بررسی انواع سقف پذیرایی از نظر نحوه اجرا پرداختیم. طرح سقف پذیرایی نیز می تواند انواع مختلفی داشته باشد و شما می توانید با توجه به سبک و دکوراسیون کلی فضا و سلیقه و علایق شخصی خود یکی از انواع طرح سقف کاذب پذیرایی را برای منزل خود انتخاب کنید. البته هر کدام از طرح ها برای فضاهای خاصی مناسب تر هستند و ما تلاش می کنیم نکات مهمی را در اختیار شما بگذاریم تا زیباترین و مناسب ترین طرح سقف پذیرایی را انتخاب کنید. انواع مدل سقف کاذب برای پذیرایی می تواند مدرن و ساده یا کلاسیک و پرکار و یا چوبی باشد.

مدل سقف کاذب پذیرایی ساده

مدل سقف کاذب پذیرایی ساده

سقف پذیرایی ساده در سال های اخیر هم در بین مردم و هم طراحان داخلی بسیار محبوب شده است. در این طرح سقف بر خلاف طرح های سقف قدیمی تر کناره های سقف پایین تر و بالاتر از سطح سقف اجرا نمی شود و کل سقف در یک تراز و بدون پله اجرا می شود. و کل سقف به صورت ساده و مدرن اجرا می شود. سقف کاذب پذیرایی ساده به راحتی با تمام سبک های چیدمان و دکوراسیون داخلی هماهنگ می شود و از این جهت سازندگان تمایل بیشتری به اجرای سقف کاذب ساده یا مدرن نشان می دهند.

 

سقف کاذب پذیرایی کلاسیک

سقف کاذب پذیرایی کلاسیک

طرح سقف کاذب پذیرای با توجه به دکوراسیون کلی فضا می تواند به صورت کلاسیک اجرا شود. سقف کاذب پذیرایی کلاسیک سقفی پر از جزئیات است و به گونه ای حس تجمل را به فضا القا می کند. البته باید به این نکته توجه کرد که سقف کاذب پذیرایی کلاسیک برای فضاها و سالن های بزرگ مناسب است و بیشتر برای منازل بالای 130 متر اجرا می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *