عایق سقف سوله| بهترین و اقتصادی ترین عایق سقف سوله و سقف شیروانی کدامند؟

عایق سقف سوله

عایق سقف سوله

اگر شما هم در حال ساخت سوله یا هر نوع سقف شیروانی دیگری باشید مانند سوله مرغداری، دامداری و یا حتی سوله صنعتی داشته باشید که فاقد عایق سقف باشد، حتما با چالش های آن مواجه شده اید و به فکر انجام عایق سقف سوله یا عایق حرارتی سقف شیروانی افتاده اید. با توجه به این که سقف فلزی سوله یا شیروانی بیشتر از تمام قسمت های ساختمان در معرض آفتاب تابستان قرار می گیرد و گرما جذب می کند، منبع ایجاد حرارت ازار دهنده در تابستان خواهد بود و در زمستان هم سقف فلزی فاقد عایق به سرعت گرمای محیط را از دست خواهد داد. بنا براین عایق حرارتی سقف سوله برای ایجاد فضایی مطلوب تر برای انسان و دام و طیور و همچنین کاهش قابل ملاحظه هزینه تاسیسات سرمایش و گرمایش و مصرف برق کاملا لازم و حیاتی است. از سوی دیگر با عایق سقف سوله و انجام عایق حرارتی سقف شیروانی می توان آن را در برابر باران های سنگین، وزن برف و وزش بادهای شدید محافظت کرد.

به طور کلی عایق سقف سوله و شیروانی و عایق بندی سقف سوله علاوه بر ایجاد فضایی با دمای متعادل تر در زمستان و تابستان، با محافطت در برابر عوامل جوی باعث افزایش عمر سوله شما می شود. و کاملا از نظر اقتصادی توجیه پذیر است.

اجرای عایق سقف سوله

انواع عایق سقف سوله

عایق سقف سوله و یا عایق سقف شیروانی  بیشتر حرارتی است اما این عایق ها به دلیل ماهیت خود در برابر صوت و رطوبت هم می توانند مقاوم باشند.
انواع عایق سقف سوله و عایق حرارتی سقف شیروانی  از نطر محل نصب هم می تواند به دو صورت عایق خارجی سقف سوله و عایق داخلی باشد.
امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت عایق سازی ایجاد شده، از مواد گوناگونی می توان برای عایق سقف سوله استفاده کرد:
برای عایق خارجی سقف سوله از ساندویچ پنل، پلی کربنات و پی وی سی
و برای عایق زیرین سقف سوله از پشم شیشه، پشم سنگ و پلی لتیلن و پلی یورتان استفاده می شود.

پوشش سقف سوله با پشم شیشه

 -ارزان ترین عایق سقف سوله و انواع سقف شیروانی
-بسیار سبک
-قابلیت نصب اسان تنوع زیاد از نظر چگالی
-مقاوم در برابر اتش و حرارت

استفاده از عایق پشم شیشه برای سقف سوله و برای عایق بندی حرارتی سقف شیروانی بسیار رایج است. پشم شیشه از الیاف طبیعی و خرده شیشه های بازیافتی تولید می شود. به دلیل ماهیت الیافی خود و داشتن منفذ های زیاد هوا را در خود نگه می دارد و به عنوان عایق حرارتی بسیار خوب عمل می کند. از طرف دیگر به علت ساخته شدن پشم شیشه از مواد ضایعاتی، دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

 

-عایق سقف سوله با ساندویچ پنل

انواع فوم بردها و ساندویچ پنل ها نیز برای عایق سقف سوله و عایق بندی حرارتی سقف شیروانی به کار می روند این نوع عایق معمولا از یک لایه عایق مانند پلی یورتلن یا پلی استایرن که از دو طرف با پوشش ورق محافظت شده استفاده می شود. این پانل ها به صورت پیش ساخته در بازار موجود هستند و با سرعت بالا و سهولت اجرا می شوند.

عایق سقف سوله با فوم های پاششی

فوم های پاششی نوعی ماده شیمیایی است که به صورت اسپری کردن اجرا می شود. این فوم ها به صورت مایع روی سطح کار اسپری می شود و با پر کردن تمام حفره ها به صورت عایق بسیار عالی حرارتی عمل می کند. فوم های پاششی علاوه بر بر عایق سقف سوله و عایق حرارتی زیر سقف شیروانی می تواند برای عایق کردن دیوار ها هم به کار رود.

عایق بسیار عالی حرارتی با ماندگاری بالا و بهترین عایق حرارتی سقف شیروانی
اجرای اسان
قیمت بالاتر از سایر عایق های سقف سوله و شیروانی

عایق پشم شیشه تخته ای سقف سوله

پوشش سقف سوله ارزان

عایق سقف سوله با توری مرغی و پشم شیشه یکی از رایج ترین و ارزان ترین پوشش ها است که در عین حال کیفیت و بازدهی بالایی دارد. برای اجرای این نوع عایق سقف سوله، از توری مرغی برای ایجاد استحکام و پیوند بین پشم شیشه و سقف استفاده می شود.
توری مرغی سبک ترین توری در انواع توری های فلزی می باشد که از شبکه های شش ضلعی به هم بافته شده تشکیل شده است.

برای استعلام قیمت روز توری مرغی و پشم شیشه، تمامی روزهای هفته می توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

عایق ساندوزچ پنل سقف سوله

قیمت پشم شیشه سقف سوله

قیمت پشم شیشه پوشش سقف سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع پشم شیشه که می تواند تخته ای یا رولی باشد، ضخامت و چگالی پشم شیشه و نوع روکش آن. توجه به روکش پشم شیشه بسیار مهم است زیرا این محصول در برابر رطوبت حساس بوده و در برخورد با رطوبت باعث ایجاد سرفه و خارش گلو می شود. 

عایق پاششی سقف سوله

عوامل موثر در میزان کارایی عایق سقف سوله

– نوع عایق
ضخامت عایق
– چگالی عایق
دماعمر عایق
میزان جدب عایق
نحوه اجرا و نصب

مشخصات فنی عایق سقف سوله

کیفیت مناسب عایق به معنی میزان مقاومت آن در برابر عبور حرارت می باشد این میزان مقاومت با حرف ار مشخص می شود و در استانداردهای جهانی میزان مقاومت هر یک از اجزای ساختمان مشخص شده
میزان مقاومت حرارتی مناسب برای سقف بین ار30 و ار49
میزان مقاومت حرارتی مناسب برای دیوار بین ار13 و ار23
میزان مقاومت حرارتی مناسب برای کف بین ار30 و ار13
همان طور که مشخص است میزان مقاومت حرارتی سقف از دیگر اجرای ساختمان باید بیشتر باشد و علت آن هم مشخص است زیرا سقف در تابستان بیشتر در معرض تابش عمودی خورشید قرار می گیرد و در زمستان نیز به علت این که گرما در قسمت های بالاتر و نزدیک سقف بیشتر است، میزان اتلاف حرارتی سقف از دیگر قسمت ها بیشتر خواهد بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *