فنس کشی باغ

فنس کشی باغ از گذشته های دور به منظور تعیین حدود باغ و ایجاد امنیت در برابر ورود افراد و حیوانات رایج و مرسوم بوده است. در گذشته ها بیشتر از چوب به عنوان حصار دور باغ استفاده می شد ولی امروزه بهترین گزینه برای فنس کشی دور باغ، توری حصاری یا همان توری فنس است. اگر شما هم در فکر فنس کشی باغ خود باشید حتما می خواهید بدانید که مراحل کار چیست؟ و چقدر به زمان و هزینه نیاز دارد.
که در این مطلب به بررسی نحوه اجرای فنس کشی باغ می پردازیم.

فنس کشی باغ

روش فنس کشی باغ

شما چه خودتان بخواهید فنس کشی باغتان را انجام دهید و یا از پیمانکار کمک بگیرید، مراحل فنس کشی باغ مشخص است:

فنس کشی با سیم خاردار
فنس کشی و سیم خاردار

قدم اول: محاسبه متراژ

برای انجام هر پروژه ای ابتدا لازم است که متراژ و میزان مصالح مورد نیاز را تعیین کنیم . برای محاسبه میزان توری حصاری برای فنس باغ باید محیط زمین یا باغ را محاسبه کنید. در واقع محیط یا ابعاد دورزمین که قرار است حصارکشی شود باید محاسبه کنیم. مثلا اگر زمینی به ابعاد 10 در 12 متر داشته باشیم محیط آن به این صورت محاسبه می شود.

تعیین ارتفاع حصار کشی

در این مرحله ارتفاع حصارکشی را تعیین می کنیم. زیرا توری حصاری را می توان در ارتفاع های مختلف تا حداکثر 3 متر سفارش داد. تعیین ارتفاع حصار کشی برای فنس کشی باغ به عوامل مختلفی بستگی دارد:
میزان امنیت محل باغ: اگر نیاز دارید که حداکثر بازدارندگی و امنیت را با حصار کشی باغ تامین کنید طبیعتا باید بیشترین ارتفاع و محکم ترین توری حصاری را برای فنس کشی باغ سفارش دهید.

نحوه اجرای حصار کشی باغ:

در بعضی موارد برای تامین حداکثر امنیت در بالای توری حصاری سیم خاردار نصب می شود. در این حالت حدود نیم متر ارتفاع برای سیم خاردار در نظر می گیرند که از ارتفاع توری حصاری کم می شود.
و یا گاهی نیم متر پایین حصارکشی و زیر توری حصاری را بلوک چینی میکنند تا استحکام حصارکشی بیشتر شود. در این حالت نیز نیم متر از ارتفاع توری حصاری کم می کنند.

توری حصاری باغ
فنس کشی باغات

خرید توری حصاری، پایه فنس

در این مرحله با توجه به متراژ و ارتفاع مورد نظر توری حصاری و در صورت لزوم سیم خاردار را می خریم.
البته برای خرید توری حصاری برای فنس کشی باغ انتخاب چشمه ها نیز مهم هستند. به این نکته توجه کنید که هر چه ابعاد چشمه ها کم تر و ضخامت مفتول بیشتر باشد، استحکام توری حصاری و البته قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.شما می توانید برای خرید مناسب ترین و باکیفیت ترین توری حصاری با مشاوران ما در ارتباط باشید.
یکی از نکات مهم برای خرید توری حصاری برای فنس باغ توجه به شرای ط آب و هوایی منطقه است. در مناطق مرطوب و نقاطی که احتمال بارندگی وجود دارد حتما باید از توری حصاری گالوانیزه برای فنس کشی باغات استفاده کنیم تا در طول زمان دچار زنگ زدگی نشود.
نکته مهم برای خرید پایه فنس این است که ارتفاع پایه ها باید حدود نیم متر از ارتفاع توری حصاری بیشتر باشد. زیرا پایه ها نیم متر در زمین کار گذاشته می شوند تا پایداری حصارکشی باغ را تامین کنند.

حفر چاله ها و کاشت پایه ها

خب بعد از انجام محاسبات اولیه و خرید متریال مورد نیاز، در این مرحله چاله هایی با عمق نیم متر توسط چاله کن موتوری یا به صورت دستی حفر می شود تا پایه ها در آن قرار گیرند. به این صورت که بعد از حفر چاله ها ان ها را با قلوه سنگ به صورت موقت در جای خود ثابت می کنند و با ریسمان کشی از برابر بودن ارتفاع آن ها اطمینان حاصل می کنند. سپس یا بتن عیار 150 حفرها را پر می کنند.

فنس باغ

نصب توری حصاری

اتصال توری حصاری به پایه ها توسط سیم مفتول انجام می شد. برای نصب توری حصاری، آن ها را در موازات پایه ها روی زمین پهن کنید و از پیوستگی توری حصاری اطمینان حاصل کنید و بعد آن را بلند کرده، ابدا توری حصاری را با سیم مفتول به اولین و آخرین پایه ببندید و سپس توری حصاری را با سیم مفتول به تمامی پایه ها وصل می کنند.

برای فنس کشی باغ از چه توری استفاده کنیم؟

توری حصاری رایج ترین و پرطرفدارترین توری برای حصارکشی باغ به شمار می رود. توری حصاری از شبکه های لوزی شکل که به هم بافته شده اند تولید می شود. این محصول می تواند از جنس فولاد، مفتول گالوانیزه و یا مفتول گالوانیزه روکش دار تولید شود.

گابیون، یکی از انواع توری فلزی است که از شبکه های شش ضلعی به هم بافته شده تشکیل شده و بیشتر برای جلوگیری از ریزش سنگ در جاده یا دیواره های کناره رودخانه به کار می رود.

توری پرسی از بافتن و در هم تنیدن مفتول های موج دار به شکل شبکه های مربع یا مستطیل تولید می شود و بیشتر برای فیلتراسین، الک کردن، سد سازی، صنایع معدن و غیره به کار می رود . ولی در بعضی موارد می توان از آن برای فنس کشی باغات نیز استفاده کرد.البته توری پرسی به عنوان فنس باغ بسیار زیبا و مستحکم است ولی قیمت آن از توری حصاری بالاتر می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *